Thursday, July 18, 2013

Kerajaan Menyediakan Rumah Transit, Pembangkang Sediakan Apa?

Posted by Smookiekins On 7/18/2013 05:17:00 PM
Mandat yang diberi kepada kerajaan oleh rakyat tidak disia-siakan. Kini, Program Rumah Transit khas untuk pasangan yang baru berkahwin. Pembangkang rancang program apa untuk membantu meringankan beban rakyat?

Pasangan yang baru berkahwin pasti memerlukan masa untuk mengumpulkan wang untuk membeli sebuah rumah. Keprihatinan kerajaan dalam hal ini maka wujudkan Program Rmah Transit untuk pasangan baru berkahwin untuk meninkmati rumah yang selesa.

Program tersebut terbuka kepada pasangan muda yang baru berkahwin, umur di bawah 30 tahun dan gaji bulanan di bawah RM3,000. Program ini dapat membantu meringankan beban yang ditanggung. Tempoh rumah transit itu selama dua tahun kerana kerajaan percaya tempoh tersebut dapat memberi ruang untuk pasangan tersebut berusaha untuk memiliki rumah.

Projek Perumahan Transit itu pasti memberi kelegaan kepada ramai pasanagn muda di Malaysia. Mereka tidak perlu risau dengan tempat tinggal setelah berkahwin kelak. 

Pembangkang hanya tahu mengajak rakyat melaku perhimpunan, kononnya berhimpunan aman untuk rakyat. Perhimpunan demi perhimpunan yang berakhir dengan pelbagai cerita tidak puas hati.

Pembangkang hanya sibuk untuk mencari kesalahan dan kekurangan kerajaan dan membiarkan rakyat demi mencapi motif dan agenda politik parti masing-masing.

Kerajaan merancang Projek Perumahan Transit untuk pasangan muda yang baru berkahwin, sebaliknya pembangkang hanya mampu datang berkunjung menanyakan masalah dan tiada tindakan susulan. Pembangkang cuma menabur janji dan mengharapkan sokongan rakyat.


~Admin 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...