Tuesday, March 19, 2013

Pelajar Terbaik Sabah, STPM 2012

Posted by Smookiekins On 3/19/2013 12:32:00 PM
27  pelajar terbaik adalah dari Art Stream  berdasarkan Purata Nilai Gred Kumulatif (PNGK). Enam daripada mereka telah mendapat 4.00 PNGK. Mereka adalah Nurul Jannah Sulaiman dari SMK Perempuan Likas, Hazaniah Aslie dari SMK Agama Mohd Ali, Syahlianaezure Sait dari SMK Elopura Bestari Sandakan, Shakina Landau dari SMK Pg Galpam Sandakan, Mayliana Yunus dari SMK Tawau dan Yvonne Lim Yen Yee dari SMK St Patrick, Tawau. 

Pelajar terbaik yang lain di mana telah mendapat PNGK 3.84 ke 3.92 adalah Hendry Abd Kinu dari SMK Usukan Kota Belud, Jascinta Pilos dari SMK Kuhara Tawau, Tay Siaw Lei dan Tsen Mung Khie dari SM St Patrick Tawau, Sakila Uddin dari SMK Kinabuta Tawau, Siti Zafierah Zainuddin dari Maktab Sabah, Marjorie Tann Mei Yuen dari SM La Salle Kota Kinabalu, Slexander Ginli dari SMK Tun Fuad Kiulu, Vendi Konohing dari SMK Beaufort II, Viana Mah Yee Fung dari SMK Sikuati, Eby Matius dan Nur Hidayu Jamil dari SMK Tawau, Didin PuspitasariHuzaini Sugiyarno dan Faez Ramleh dari SMK Kuhara Tawau, Janiasah Zainal dan Soranamlata A / P Govindaraju dari SMK Balung Tawau, Ramlah Sarika dari SMK Badin Tuaran, Batcy Kiloy dan Fidelia Jane Jivisin dari SMK Tamparuli, Mohd Faizat Kukung dari SMK Usukan Kota Belud dan Sindot Selumin dari SMK Kota Marudu.

Dalam Aliran Sains, Jame berkata tiga pelajar terbaik Hong Joway SM La Salle Kota Kinabalu dengan PNGK 3,92, Shim Kan Chyau SM St Patrick Tawau dengan 3,84 PNGK dan Tian Jia Lin Kota Kinabalu High School dengan PNGK 3,83.

Manakala dalam Science Stream, tiga pelajar terbaik adalah Hong Joway dari SM La Salle Kota Kinabalu dengan PNGK 3.92, Shim Kan Chyau dari SM St Patrick Tawau dengan 3.84 PNGK dan Tian Jia Lin Kota Kinabalu High School dengan PNGK 3.83.

Secara keseluruhannya, Nurul Janah dan Hong Joway adalah pelajar terbaik dalam aliran Seni dan juga Sains. 

Dengan itu, Bah Sabah Bah ingin mengucapakan "TAHNIAH" kepada semua pelajar yang lulus dengan cemerlang dan teruskan bersinar untuk Sabah negeri kita yang tercinta. Sememangnya, Sabah sangat perlukan golongan bijak pandai seperti kamu semua. Kepada mereka yang kurang berpuashati dengan keputusan yang diperolehi, jangan putus asa. Institut Pengajian Tinggi sudah membuka ruang untuk kamu membuktikan usaha yang lebih itu. 

Baca selanjutnya : Borneo Post
By : Bah Sabah Bah 

 

 

3 comments:

  1. Tahniah ya utk smua bdak pndai sbah.........aq bngga dgn kmu .......mhrumkn nma sbah.........

    ReplyDelete
  2. http://ysmcdn.com/share/my/2674/3336143

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...