Thursday, April 18, 2013

Sokong BN untuk memastikan pembangunan berterusan -TPM

Posted by Smookiekins On 4/18/2013 10:46:00 AM

Labuan : Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa penduduk Labuan untuk terus menyokong Barisan Nasional (BN) supaya pembangunan yang dibuat dalam industri minyak dan gas dapat dikekalkan.

Beliau berkata di bawah pentadbiran kerajaan BN, banyak syarikat-syarikat terkemuka memilih untuk mempunyai asas

mereka di Labuan sehingga ia menjadi hab minyak dan gas utama dan di rantau ini.

"Labuan adalah sebuah wilayah yang sangat istimewa kepada kerajaan persekutuan dan pembangunan di sana pasti tidak akan berhenti selagi BN fokus kepada pembangunan berterusan.

"Labuan mempunyai potensi yang sangat besar dengan lokasi yang paling strategik dan ia mempunyai masa depan yang cerah di bawah BN," katanya disambut dengan tepukan daripada penyokong BN.

Muhyiddin berkata demikian dalam ucapannya ketika merasmikan teksi Labuan dan terminal bas semalam.
Turut hadir ialah isteri beliau, Puan Sri Norainee Abdul Rahman, Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin, calon BN bagi kerusi Parlimen Labuan, Rozman Isli dan kerua UMNO bahagian Labuan, Senator Datuk Yunus Kurus.


Muhyiddin berkata kerajaan juga telah mengambil berat dan sentiasa berusaha untuk menyediakan kemudahan yang terbaik di wilayah setanding dengan apa yang dinikmati oleh orang-orang di Semenanjung.
"Kerajaan pemerintah di sini akan terus diperkukuhkan melalui pendekatan yang inovatif dan pembaharuan ke arah mencapai kualiti perkhidmatan yang berstandard tinggi kepada penduduk" katanya.

Mengulas mengenai pembinaan terminal bas dan teksi, Muhyiddin berkata, ia adalah satu langkah yang tepat ke arah mewujudkan sistem pengangkutan awam yang telah dirancang dan teratur yang boleh mengurangkan kesesakan lalu lintas yang semakin meningkat di pusat bandar Labuan.
Di samping itu, adalah diharapkan bahawa terminal yang berkos RM5.8 juta dan telah selesai siap pada 7 Feb, 2013 dapat mengurangkan masalah yang dihadapi oleh rakyat Labuan bagi mendapatkan pengangkutan awam. Hal ini kerana bandar tidak mempunyai pusat sehenti bagi teksi dan bas.

Terminal itu mula beroperasi pada 5 Mac 2013.

Selain menyelesaikan masalah pengangkutan awam, terminal ini juga mempunyai potensi untuk menjadi faktor penarik bagi pertumbuhan ekonomi kerana lokasinya yang strategik. 


Salam, 
Bah~ Sabah ~ Bah

1 comment:

  1. BN Labuan pasti akan tetap mendapat sokongan rakyat

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...