Tuesday, March 20, 2012

20 Koperasi siap dimodenkan di bawah program TUKAR

Posted by Smookiekins On 3/20/2012 12:04:00 PM
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepnggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, sebanyak 20 koperasi di negeri ini telah siap dimodenkan di bawah program Transformasi Kedai Runcit (TUKAR) tahun lepas.

Beliau berkata, pada tahun ini sebanyak 13 lagi kedai koperasi di Sabah akan ditransformasikan. Katanya secara keseluruhan, setakat ini terdapat 111 kedai runcit milik koperasi yang siap dimodenkan di seluruh negara.


"Saya menyambut baik inisiatif Koperasi Kakitangan Taman-taman Sabah Berhad (KOKTAS) yang menyahut saranan kerajaan melakukan transformasi".
"Saya berharap prestasi jualan koperasi akan dapat dilipat gandakan setelah melalui perubahan imej dan sistem koperasi".
"Penglibatan koperasi dalam aktiviti kepenggunaan bukanlah sesuatu yang baru dan sejarah membuktikan bahawa kehadiran kedai runcit milik koperasi mendapat bekalan keperluan harian mereka". 

Beliau juga berkata usaha meningkatkan taraf sosioekonomi dan kebajikan penduduk luar bandar sentiasa berada dalam egenda teratas pembangunan negara. Program TUKAR merupakan satu daripada program di bawah sektor pemborongan dan peruncitan, khusus bagi membantu menaiktaraf kedai runcit sedia ada, termasuk milik koperasi, moden dan seragam.

Sumber: New Sabah Times

11 comments:

  1. Hope to see improvement in the corporation sales after this facelift and transformation, good job from Koktas who took the government's suggestion to undergo transformation.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cadangan ini dilihat mampu untuk memberikan penambahbaikan.

      Delete
  2. Hope that the corporation sales will improve after this transformation, this program Tukar can help improve the socioeconomic and welfare of the rural folks.

    ReplyDelete
  3. the government is continuously addressing the problem through various programs such as a cooperatives, agropolitan and 1Azam programmes

    ReplyDelete
    Replies
    1. pelbagai program yang dirancang oleh kerajaan diharapkan akan memberikan hasil yang positif kpd rakyat.

      Delete
  4. sempa program ini berjaya dalam memaju dan memodenkan koperasi2 di seluruh negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini program yang baik dan harap ianya akan berjaya.

      Delete
  5. Bagus usaha sebegini dibuat bagi memastikan koperasi yang ada akan dapat dimajukan lagi.

    ReplyDelete
  6. ini akan dapat membantu memodenkan koerasi-koperasi sedia ada.

    ReplyDelete
  7. semoga semua akan berjalan lancar dan berjaya.

    ReplyDelete
  8. pastikan juga setiap koperasi ini dapat menyediakan perkhidmatan terbaik dari segi layanan sehinggalah penetapan harga barang2 runcit.. pastikan juga tidak ada penyelewengan dikalangan ahli koperasi..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...