Monday, May 13, 2013

Kids drawing competition in conjunction with Earth’s Day

Posted by Smookiekins On 5/13/2013 04:26:00 PM


TAWAU: Seventy-five kids aged four to 12 years old participated in a drawing competition at Tawau Regional Library on Saturday morning in conjunction with Earth’s Day.

In the kindergarten category, the championship went to Leong Yau Wen while the first and second runners-up were Sharon Chung Yin Wen and Wong Wen Xin respectively.

Consolation prize winners were Nurul Adha Natasyah Rezal, Patrina Thien, Wong Wen Ning, Farzana Nadhirah and Mohd Syahrul.

For the level one category, the championship went to Jia Hong while the first and second runners-up were Chong Soo Yu and Trishalla respectively. The consolation prize winners were Nasfiqah Nurfatihah Sufiya, Chung Hui Yi, Nuratiqah Wadia, Chen Xin Hui as well as Syarlien.

For the level two category, the championship went to Xue Ying while the first and second runners-up were Chang Soon Fui and Ngo Xui Pin respectively. The consolation winners were Mohd Safik, Chung Hui Xin, Baby Natasha Bte Ramsah, Nge Tung Fui and Nor Hannimah.

The event also featured storytelling, a puppet show, interaction with clowns, chicken dance and tree planting.

It was sponsored by the Tawau Indian Association and jointly organised by Tawau Library and the association. Also present was Tawau MIC president Datuk Victor Rajasekran.



Source : Borneo Post

11 comments:

  1. Good activities for the children..congrats for the talented kids!

    ReplyDelete
  2. Proses perkembangan kanak-kanak yang menumpukan sepenuhnya kepada pendidikan akademik semata-mata tidak memadai kerana wajar disertai dengan asas kemahiran lain.

    ReplyDelete
  3. Langkah itu bagi memastikan kanak-kanak menjadi modal insan cemerlang yang serba lengkap dan berkebolehan apabila dewasa kelak.

    ReplyDelete
  4. Taman Bimbingan Kanak-kanak (Tabika) Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) telah mengambil inisiatif membantu kanak-kanak mengasah kemahiran dan bakat mereka

    ReplyDelete
  5. Kecemerlangan pendidikan menjadi keutamaan oleh pihak kerajaan dalam menghasilkan modal insan yang mampu menyumbangkan pada pembangunan dan kemajuan negara.

    ReplyDelete
  6. Ini terbukti dengan ilham Ketua Menteri Datuk Seri Musa Haji Aman, pembinaan hab pendidikan di Sandakan yang telah menghimpunkan banyak institusi pengajian tinggi, kolej dan pusat-pusat latihan serta kemahiran untuk anak tempatan melanjutkan pelajaran di peringkat tinggi.

    ReplyDelete
  7. Dengan wujudnya hab pendidikan ini, anak-anak muda di Sabah tidak perlu lagi pergi ke tempat yang jauh dengan belanja yang besar untuk melanjutkan pelajaran.

    ReplyDelete
  8. Pembinaan hab pendidikan ini merupakan satu usaha kerajaan dalam memastikan anak-anak muda di Sabah mendapat pendidikan yang sama dan mencapai matlamat pendidikan negara.

    ReplyDelete
  9. Di bawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, peruntukan yang besar telah disediakan untuk pembangunan pendidikan negara.

    ReplyDelete
  10. Jutaan ringgit setiap tahun dibelanjakan supaya matlamat pembangunan pendidikan negara tercapai.

    ReplyDelete
  11. Bajet 2013 baru-baru ini telah memperuntukkan sebanyak 38.7 bilion ringgit kepada Kementerian Pelajaran meliputi peruntukan mengurus dan pembangunan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...