Monday, April 15, 2013

Siapa yang akan bertanding tidak penting - Musa

Posted by Smookiekins On 4/15/2013 10:42:00 AM

Petikan akhbar dari Borneo Post (15 April, 2013) menerbitkan bahawa Ketua Umno Sabah Datuk Seri Musa Aman hari ini menasihatkan ahli-ahli parti di Sepanggar supaya tidak terlalu bercakap banyak siapa yang akan bertanding bagi Barisan Nasional di kawasan Parlimen. 

"Nasihat saya adalah  jangan bercakap mengenai pencalonan sekarang dan saya menyeru kepada semua, terutama Umno dan Barisan Nasional (BN) parti-parti komponen, untuk bersatu dan bekerja keras bersama-sama untuk memastikan bahawa gabungan itu menang dalam pilihan raya umum ke-13," katanya  

Musa, yang ditemui selepas merasmikan seminar 'Wanita Penggerak Transformasi Negara' di sini semalam, berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai bantahan daripada Umno Sepanggar akar umbi terhadap 'orang luar' dicalonkan sebagai calon BN dalam pilihan raya itu.

Musa, yang juga ketua BN Sabah, menegaskan bahawa ia adalah penting untuk ahli-ahli BN menyokong sesiapa pun juga  yang akan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak umumkan sebagai calon dalam pilihan raya yang akan datang.  

"Paling penting adalah untuk memastikan bahawa BN menang. Kami akan menyokong calon jadi jangan bimbang tentang siapa yang akan jadi . Saya juga ingin menegaskan di sini bahawa saya tahu Umno Sepanggar dan parti-parti komponen BN yang telah bekerja keras untuk memastikan BN akan menang dan saya menghargai apa yang mereka telah lakukan," katanya. 

Terdapat ura-ura bahawa bekas Kota Belud ahli Parlimen Datuk Abdul Rahman Dahlan akan menjadi calon BN untuk Sepanggar.

Ini telah mencetuskan bantahan daripada ahli-ahli akar umbi Umno dan pemimpin-pemimpin masyarakat di Sepanggar. Beberapa pemimpin masyarakat telah mengancam untuk meletakkan jawatan dan juga tidak bekerja dengan calon kerana mereka memihak kepada Ketua Umno Sepanggar Datuk Jumat Idris.


Penduduk-penduduk Sepanggar menuntut bahawa Jumat yang mana penduduk Sepanggar adalah pilihan terbaik mereka kerana beliau lebih sedar akan masalah dan isu-isu yang melanda masyarakat. 

Salam,
Bah ~ Sabah ~ Bah 




  
 


1 comment:

  1. dah ditetap calon sepanggar adalah Datuk Jumat Idris

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...